Alonso'ya Yağmur Kıyağı!

Formula 1'de düğümün çözüleceği son 3 yarışa, bu organizasyonun ilk kez yapıldığı Güney Kore'de girildi. Yapımı yeni tamamlanan pistin, antrenman turlarında üzerinde çivi ve yılan görülen asfaltının henüz tam hazır olmaması ve yağan yoğun yağmur nedeniyle güvenlik aracı ile başlayan yarış 4. turda durduruldu.
Bir saate yakın sürelik bekleyişten sonra yarış tekrar başladı ancak kafalarda pilotların yarış içerisinde kalma sürelerinin 2 saati geçemeyeceği ve havanın kararmadan önce yarışın bitmesi gerektiği kuralları vardı. Bu durumlar yarışın erken bitirilmesi ve puan almaya hak kazanan sürücülerin normalde alacaklarının yarısı kadar puan almalarına sebep olabilirdi.
Pilotların ve özellikle ilk iki sırayı alan Vettel-Webber'in ardındaki Alonso'nun gerisinde olan Hamilton'ın telsiz konuşmalarıyla yarışmaya ne kadar hırslı ve yarışmaya aç olduklarını gösterirken 4. turdan itibaren güvenlik aracıyla devam eden yarışın bu şekilde 18. tura kadar devam etmesi hem pilotlar hem de izleyicilerin sabırsızlığını körüklüyordu. Bu hırs, hala ıslak olan pistle birlikte bize unutulmaz bir yarış izleteceğe benziyordu.
Gerçek yarışın başladığı ilk turda Rosberg Hamilton'ı başarılı bir şekilde geçti, Massa-Button çekişmesine arkalardan gelen M.Schumacher'in katılması yalnız üst sıralarda değil arkalarda da zevkli bir mücadele izletti Formula 1 severlere.
Yarışın güvenlik aracıyla birlikte devam edip böyle bitmesi daha çok işine gelen Red Bull'da spin atan Webber'e, iyi çıkış yapan Rosberg çarpınca, yarışın kaderini değiştirecek bu ikili yarış dışı kaldı. Güvenlik aracı Webber'in pistte kalan aracının dışarı alınmasına kadar içeriye girdi, ta ki 32. turda 3. kez girene kadar. Bundan yararlanmak isteyen tüm pilotlar pite girdi ve bu pit-stop sürecinden en çok sağ ön lastiğinin değişmesi uzun süren Alonso zararlı çıktı ve Hamilton'a geçildi. Derken yarışın yeniden başlamasıyla Hamilton'ın pist dışına çıkmasından faydalanan Alonso, 2. sıradaki yerini geri kazandı.
Şampiyonluğu etkileyecek gelişmeler bunlarla sınırlı kalmayacaktı. 46. turda yarışı önde götüren Vettel'in patlayan motoru Red Bull'u şok ederken, Alonso'ya birinci sırayı müjdeliyordu. Vettel böylece pilotlar şampiyonasında liderliğe yükselme ve en genç dünya şampiyonu ünvanı yolunda büyük avantaj kaybetti. Hava tam kararmadan toplamda 2 saat 48 dakika 20.810 saniyede tamamlanan yarıştan en karlı çıkanlar, uzun zamandır iyi sonuç alamadığı için eleştirilen Massa 3. olarak ve yarışa 9. sırada başlayıp 4. tamamlayan "yağmur kralı" Michael Schumacher, böylece bu sezon Türkiye'de yaptığı en iyi derecesini tekrarlamış oldu. Son 2 yarışa girilirken şampiyonluk mücadelesi nefes kesen ve 4 pilotun şampiyonluğu kovaladığı bir hal almaya başladı.

Pilotlar Klasmanı                                                 Markalar Klasmanı
1. Alonso 231 Puan                                                1. Red Bull 426 Puan
2. Webber 220 Puan                                              2. Mc Laren 399 Puan
3. Hamilton 210 Puan                                             3. Ferrari 374 Puan
4. Vettel 206 Puan

Yorumlar

Çok okunan

Adaleti düdüklemek!

Mirasın üzerinde tepinmek!

Hak Etmedik!